جلسه هماهنگی جهت فراهم آوردن مقدمات همایش ملی فرش اردکان

یزدفردا:نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی فرش دستباف ایرانی را هنری ملی و میراث جاودانی برشمرد که حفظ و حراست از آن یک رسالت ملی است.


محمدرضا تابش در جلسه هماهنگی برگزاری "دومین همایش ملی فرش دستباف کشور" در اردکان ، با بیان این مطلب به برخی از تنگناهای موجود بر سر راه این هنر صنعت کهن ایرانی پرداخت و افزایش قیمت تمام شده این کالا به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد،ثابت ماندن نرخ ارز ،حضور رقبا در بازارهای جهانی و گسترش تحریمها را از جمله این موارد برشمرد وبا اشاره به اقدامات مجلس و دولت درخصوص فرش دستباف، از اعطای تسهیلات به صاحبان مجتمع های بافندگی، بیمه قالیبافان ،اعطای وام توزیع کالای ایرانی از جمله فرش و اهتمام به برگزاری همایشهای و حضور در نمایشگاههای خارجی اشاره نمود و ادامه داد: برگزاری این همایش ملی در اردکان باید بتواند ضمن شناساندن بیش از پیش فرش ایرانی، با تشکیل کارگاهها و جلسات با حضور مسئولان و کارشناسان امر ، بخشی از مشکلات فراروی این صنعت را تا حد ممکن مرتفع نماید.


نماینده مردم اردکان از مسئولان دستگاههای اجرایی خواست تا با توجه به جلسات قبلی ، به تعهدات داده شده عمل نمایند.


وي تصریح کرد مساله ادغام و تغییر و تحولات دستگاهها ، نباید کوچکترین تاثیری بر روی عملکرد و روند خدمت رسانی به مردم داشته باشد.


اسکندری رئیس سازمان بازرگانی استان نیز در گزارشی، از تشکیل کمیته های اجرایی مربوطه خبر داد و خواستار تعیین اعتبار لازم از سوی دستگاههای برگزارکننده شد.


فرماندار اردکان نیز با بیان اینکه فرش ایرانی با این سابقه دیرینه نباید به حاشیه برود، برگزاری چنین همایشهایی را در برطرف شدن موانع و مشکلات پیش روی مهم ارزیابی نمود.


در پایان این جلسه که در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد، پس از بحث و تبادل حاضرین مقرر گردید با اعتبار اختصاص یافته، دبیرخانه دائمی این همایش شروع به کار نماید و برنامه زمانبندی شده برگزاری همایش ظرف یک هفته آماده و ارائه گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا